4 viktiga faktorer vid inköp av passersystem

Nyhetsbild
För mer information
Gästskribent
,
på Amido
amido.se
Dokument och länkar
Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Vi vet att det är en djungel där ute för er i bostadsrättsföreningar. Det finns flera faktorer som är bra att tänka på innan man startar igång projektet med att byta passersystem.

För att underlätta har vi tagit fram några tips som är bra att tänka på innan man börjar ta in offerter.

Enkelhet

Det ska vara enkelt och smidigt att lägga till nya behörigheter och taggar för nya samt befintliga lägenhetsinnehavare.

Något som troligen har hänt alla någon gång är att man har tappat bort sin nyckel till hemmet. Och då behöver ni en lösning där ni enkelt kan spärra nyckeln.

Vår rekommendation är att man använder sig av en plattform (webbgränssnitt) som man även kan komma åt när man inte är på plats i fastigheten. Det ska vara enkelt att göra ändringar oberoende vart man är.

Något som man kan missa i val av passersystem är att se över hur systemet fungerar. Det ska vara så enkelt att ni inte behöver ha en stor manual för nya i styrelsen eller ansvariga.

Smart passage BRF

Säkerställ att de passagesystem ni undersöker är kompatibelt till Smart passage, för nu kan din bostadsrättsförening ansluta sig till Smart passage. Det är ett system som gör att SOS Alarm kan släppa in ambulans och räddningstjänst, när larmet går. Något som gör insatsen effektivare, underlättar nyckelhanteringen och ökar tryggheten i fastigheten. Och kan hjälpa dem att rädda liv.

Läs mer här: Smart passage

Säkerhet

Lösningen ska självklart vara säker!

Plattformen/ appen/ webbgränssnittet ska vara säkert att ingen obehörig kan få tillgång till uppgifter.

Något att även ha i åtanke är GDPR. Som bostadsrättsförening har ni ett ansvar gällande GDPR och dessa föreskrifter.

De boende ska även kunna känna sig trygga med sina personuppgifter, och ska när som helst kunna få ett underlag hur ni har hanterar dom.

Funktioner

Varje BRF har olika behov beroende på antal hyresgäster och om det finns elektronisk tvättbokning med mera. Nu installeras även paketboxar in i fastigheter och de vill man kunna sköta i det nya systemet. Och vi har ju redan nämnt Smart passage.

Tips är att göra en lista över de funktioner ni tycker är viktigast. Några kan exempel vara supporthjälp och enkel plattform. Kommer ni att förvärva eller sälja fastigheter? Då är skalbarhet en viktig funktion, då detta kommer påverka val av leverantör till passersystemet.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kommuniké från bolagsstämma i Amido AB (publ) den 10 april 2024

Vid bolagsstämma i Amido AB (publ), org.nr 556751-8708, (”Bolaget”), som hölls på Amidos huvudkontor i Göteborg, den 10 april 2024 fattades bland annat följande beslut.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kallelse till årsstämma 2024

Aktieägarna i Amido AB (publ), org.n.r 556751-8708, kallas härmed till årsstämma 2024-04-10 kl. 15:30-16:30 på Amidos kontor, Fabriksgatan 7, Göteborg.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido publicerar årsredovisning digitalt på webbplatsen

Amido har idag publicerat årsredovisning för 2023 på bolagets webbplats, den finns nu tillgänglig för nedladdning på www.amido.se/investor-relations.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido lanserar ny supportportal: ”Snabbare och enklare hjälp för kunderna”

Amido har lanserat en ny supportportal som ett led i bolagets kontinuerliga arbete med att förbättra tillgänglighet och kundservice. I den nya supportportalen kan kunder hitta svar på vanliga frågor, läsa artiklar om produktfunktioner och uppdateringar samt skicka in och följa upp på supportärenden.
Läs mer
Se alla nyheter