Vill du ha nöjda hyresgäster och öka värdet på fastigheten samtidigt?

Nyhetsbild
För mer information
Gästskribent
,
på Amido
amido.se
Dokument och länkar
Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Den mest otrygga platsen i en bostadsfastighet är oftast tvättstugan. Därför installeras idag elektroniska tvättbokningstavlor överallt. Tillsammans med porttelefoner och passersystem på allmänna dörrar, skapas ett enkelt, tryggt och säkert boende som ökar hur nöjda dina kunder är med sitt boende. Hyresgästföreningen håller med och tycker att du som fastighetsägare får höja hyran, vilket självklart leder till ökade intäkter och ett högre fastighetsvärde för dig.

För att maximera nyttan med dina tvättstugor – och ofta som krav för att få genomföra en hyreshöjning – krävs bokning på webben via “mina sidor” och app. Amido tillhandahåller både gränssnitt för bokning, app, men dessutom API om du vill skapa ditt eget utseende eller egna funktioner för dina hyresgäster. Mer om våra API:er i ett kommande inlägg.

Förutom bokning via Internet vill dina boende förstås ha möjlighet att ändra sitt namn på porttelefon, elektroniska leveransboxar och entrétavlor, det är ju så lätt att det blev felstavat. Och inte sällan byter din hyresgäst telefon och då behöver telefonnumret som porttelefonen ringer till ofta bytas.

Många boende tycker även att det är krångligt och svårt att behöva ta sig till ert kontor för att få hjälp med en ny passagetagg eller digital nyckel. När man tappat bort sin nyckelknippa är det ändå så mycket besvär med att återställa allt. Det kanske till och med är helt onödigt?

Självklart vill du ha ett gränssnitt i portalen där de enkelt kan spärra sin borttappade tagg, beställa en ny, betala direkt med kort, få den snabbt hemskickad i ett kuvert och spärra av den när de mottagit den!

Du kan också ge möjlighet till dina hyresgäster att öppna en dörr. Det här kan ju till och med ersätta porttelefoner i dina fastigheter!

Ett exempel kan vara när tonårsbarnen får besök och där föräldern har ett nummer som är kopplat till porttelefonen inte kan eller vill öppna dörren.

När kompisen som ska hälsa på ringer (eller snappar eller tiktokkar eller instagrammar eller vad de nu gör…) för att berätta att de är utanför, kan tonåringen enkelt öppna dörren. Självklart loggas öppningen till vilken lägenhet som utfört den. Ett annat skäl kan vara att ge möjlighet att öppna garageporten utan att kliva ur bilen.

Amidos app och funktioner för fjärröppning har vi erbjudit sedan 2011 och vi är stolta över att vi var först på marknaden med denna funktion!

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kallelse till årsstämma 2024

Aktieägarna i Amido AB (publ), org.n.r 556751-8708, kallas härmed till årsstämma 2024-04-10 kl. 15:30-16:30 på Amidos kontor, Fabriksgatan 7, Göteborg.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido publicerar årsredovisning digitalt på webbplatsen

Amido har idag publicerat årsredovisning för 2023 på bolagets webbplats, den finns nu tillgänglig för nedladdning på www.amido.se/investor-relations.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido lanserar ny supportportal: ”Snabbare och enklare hjälp för kunderna”

Amido har lanserat en ny supportportal som ett led i bolagets kontinuerliga arbete med att förbättra tillgänglighet och kundservice. I den nya supportportalen kan kunder hitta svar på vanliga frågor, läsa artiklar om produktfunktioner och uppdateringar samt skicka in och följa upp på supportärenden.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido i nytt avtal med Lundbergs Fastigheter om Smart Passage

Amido har ingått avtal med Lundbergs Fastigheter gällande Smart Passage, det digitala system som automatiskt ger ambulans och Räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid utryckning. Partnerskapet innebär ökad trygghet och säkerhet för Lundbergs samtliga bostadshyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter