Amido meddelar utfall av erbjudandet att förvärva teckningsoptioner i incitamentsprogram
Amido AB (publ) meddelar idag utfallet av teckningen av optioner i enligt beslut på bolagets extra bolagsstämma den 11 oktober i år. Samtliga 470 000
Anton Thynell, med flera års erfarenhet inom sälj, kliver in i rollen som Head of Sales.
Med fokus på hållbara affärer och relationer har Anton i samarbete med Stanford University bland annat byggt upp Foldingathome.org som blev känt för många av oss under 2020 och Covid-pandemin.
Projektet drog in datakraft värderat till en miljard svenska kronor under 2020 i nära samarbete med flera Fortune 100 bolag såsom Microsoft, AMD, Nvidia, Intel, Amazon. Anton har de senaste åren arbetat som managementkonsult med kunder som ledande industribolag, fastighetsbolag och startups.
På marknadsavdelningen tillträder Matilda Zelander som Head of Marketing. Med fokus på Marketing Automation, sociala medier och och värdeskapande content, har Matilda tidigare lyckats bygga upp engagerande kommunikationskanaler och varumärkeskännedom.
Matilda tar även med sig gedigen kunskap från klassisk marknadsföring, kombinerat med ett skarpt öga för nya trender – som kommer komma väl till pass inom ett bolag på den snabbt föränderliga och dynamiska property technology sektorn.
Det är inte en slump att Amido valde Anton och Matilda. Och att de valde oss.
Anton berättar: ”När jag först upptäckte Amido så fick jag en flashback till 2013, när jag började arbeta med ett bolag som hade mycket stor potential. Precis så ser jag Amido, som en opolerad pärla, med en enorm potential. Det känns toppen att få förtroendet att vara en del i teamet som får Amido att växa på hemmamarknaden samtidigt som vi tar de första kliven ut på den globala spelplanen. Vi ligger rätt i tiden och med digert fotarbete är jag säker på att Amido står inför en fantastisk resa.”
Tillsammans med Anton kommer vi att ta nya marknader och växa ytterligare.
För Matildas del stod det mellan Amido och ett annat företag. Hjärtat valde Amido. Matilda förklarar: ”När jag först klev in på kontoret fick jag till mig ‘ta av dig skorna och ställ dem i skohyllan’ För många kanske det känns märkligt, för mig kändes det familjärt.”. Att Amido även fokuserar på att rädda liv, genom tjänsten Smart passage var det som verkligen fick saker att tippa över till Amidos fördel.
“Det hela började egentligen hösten 2021, när min dotters skola ville att vi föräldrar skulle berätta vad vi jobbar med. Jag älskar mitt yrke och det jag gör, men där och då kände jag att jag inte kunde stå för det. Att säga: Jag jobbar med att få folk att köpa merch och godis, kändes inte alls bra i magen. Det var dags för förändring och att hitta ett bolag med ett högre syfte.”
Och med Matilda ombord kommer fler människor att få höra om våra tjänster, som räddar både tid och liv.
Våra nya rekryteringar kommer även ta plats i ledningsgruppen tillsammans med vår Head of Customer Success, Daniel Levrén. Tillsammans kommer deras avdelningar att jobba tätt för att skapa sömlösa kontaktytor för kunder, nya som befintliga.
2022 är året då Amido når nya höjder.
Amido AB (publ) meddelar idag utfallet av teckningen av optioner i enligt beslut på bolagets extra bolagsstämma den 11 oktober i år. Samtliga 470 000
Amidos styrelseordförande Urban Doverholt har tecknat 9.000 aktier i Amidos pågående emission. Deltagande i spridningsemissionen med 10% rabatt kan göras fram till den 29 november.För
Mölndals stad tecknar avtal med Amido Amido och Mölndals stad har tecknat ett avtal för implementation av Amidos tjänst för överordnad hantering av passersystem. Uppdraget
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Preference cookies are used to store user preferences to provide content that is customized and convenient for the users, like the language of the website or the location of the visitor.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.