Renz e-Line är nu integrerat med Alliera

Nyhetsbild
För mer information
Johnny Berlic
,
VD
på Amido
031 - 719 20 70
johnny.berlic@amido.se
amido.se
Johan Axfors, CTO
036-12 85 00
johan.axfors@renzgroup.se
http://www.renzgroup.se
Dokument och länkar

Om Renz
Erwin Renz Metallwarenfabrik grundades år 1925 och var då som nu ett familjedrivet företag med huvudkontor baserat i Kirchberg an der Murr, Tyskland. Renz är marknadsledande med många patenterade lösningar för brevlådor, fastighets- och paketboxar.

Sydtyska uppfinningar, användning av modern teknik, och inte minst känslan för detaljer har gett Renz en ledande position på den europeiska marknaden. Renz-koncernen har idag cirka 800 anställda.

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Alliera 3.9 har nu släppts. Bland nyheterna är en integration med Renz e-Line som gör att bland annat Renz fastighetsboxar kan kopplas direkt till Alliera utan ett mellanliggande passersystem.

Digitala fastighetsboxar har växt snabbt de senaste åren. De förenklar för fastighetsägarna som inte behöver åka ut och byta ut namn på postboxar utan istället gör det enkelt online och hyresgästen öppnar smidigt boxen med sin tagg.

Tidigare har Renz fastighetsboxar kunnat styras från Alliera genom några fabrikat av passersystem men tack vare integrationen kan fastighetsboxarna kombineras med alla passersystem som är integrerad med Alliera, eller, att endast ha postboxar trots att man inte har ett passersystem.

Vi förbättrar Alliera hela tiden. Denna integrationen blir nu tillgänglig för alla kunder som vill använda den utan att det kostar mer. Renz e-Line ser vi också som en viktig integrationspartner där kunder i framtiden kan kombinera det med större leveransboxar för paket och kylboxar för matvaror, säger Johnny Berlic VD på Amido AB (publ).

– Mat och paketleverantörer som integrerar med vår plattform DAX kommer kunna komma in i fastigheter och lämna leveransen direkt, nära kunden. För hyresvärden innebär det att de ökar mervärdet för hyresgästen som får en enklare vardag, avslutar Johnny Berlic.

Vad betyder en integration med Alliera för Renz?

Vi har många gemensamma kunder med Amido och vi vill att det ska vara enkelt för dem. Integrationen gör att de nu kan använda ett och samma gränssnitt istället för ytterligare ett system. Det ökar potentialen för ”nära hem” leveranser som gör det smidigare för logistikföretagen och för hyresgästerna. Antalet leveranser till hem kommer fortsätta öka kraftigt, säger Johan Axfors CTO på Renz Sweden AB.

I Alliera 3.9 kommer den första versionen av integrationen för Renz e-Line. Förbättringar kommer införas löpande. Den nya versionen innehåller även en rad uppgraderingar av andra system, automatiserad rapportgenerering och annat smått och gott.

Alliera 3.9 är validerad mot följande system:

  • Vanderbilt Omnis 6.1-6.3SP4.
  • Aptus MultiAccess 7.16 och 8.4-8.8.
  • RCO R-Card M5 5.42-5.47.0.
  • Assa ARX 4.1.5 och 4.2.1-4.2.5.
  • Traka32 2.38.
  • TrakaWeb (testad version är Integration Engine 2.1.0.0).
  • Vanderbilt Entro 6.70.
  • Bravida Integra 7.30 och 7.70. Mellanliggande versioner kan inte användas.
  • Salto ProAccess 5.0 till 5.3.3.
  • Tidomat PW32 v8.0.
  • Schneider Electric ProAxess 4.9 (begränsat).
  • Stanley SMS 7.0, 8.0, 8.1 och 9.0.
  • Pacom Unison 5.8.5 och 5.9.0.
  • Dinbox (aktuell version).
  • Renz e-Line (aktuell version).
  • iLoq (version S10)
  • Axema Vaka 3.40 till 3.64.

Dessutom finns stöd för ytterligare ett antal system i förhandsversion.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kallelse till årsstämma 2024

Aktieägarna i Amido AB (publ), org.n.r 556751-8708, kallas härmed till årsstämma 2024-04-10 kl. 15:30-16:30 på Amidos kontor, Fabriksgatan 7, Göteborg.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido publicerar årsredovisning digitalt på webbplatsen

Amido har idag publicerat årsredovisning för 2023 på bolagets webbplats, den finns nu tillgänglig för nedladdning på www.amido.se/investor-relations.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido lanserar ny supportportal: ”Snabbare och enklare hjälp för kunderna”

Amido har lanserat en ny supportportal som ett led i bolagets kontinuerliga arbete med att förbättra tillgänglighet och kundservice. I den nya supportportalen kan kunder hitta svar på vanliga frågor, läsa artiklar om produktfunktioner och uppdateringar samt skicka in och följa upp på supportärenden.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido i nytt avtal med Lundbergs Fastigheter om Smart Passage

Amido har ingått avtal med Lundbergs Fastigheter gällande Smart Passage, det digitala system som automatiskt ger ambulans och Räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid utryckning. Partnerskapet innebär ökad trygghet och säkerhet för Lundbergs samtliga bostadshyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter