Kontaktvägar till supporten

Du kan kontakta vår support via telefon, skapa ett ärende via supportportalen (rekommenderas), maila eller chatta med oss.

Samtliga kontaktvägar är bemannade helgfria vardagar mellan 09.00 och 17.00.
SLA nivåer och svarstider varierar utifrån kund och gällande supportavtal.

Ring oss

031 - 719 20 70

Mejla oss

support@amido.se

Chatt

Klicka på ikonen längst ner till höger.

Skapa ett ärende

Gå till supportportal

Utbildningsmaterial

Hitta material (kommer snart)

Utbildning

Boka utbildning

Vilken prioritet ska du välja?

  • Låg
  • Begränsat fel eller problem som påverkar produktionsmiljö på låg nivå.
  • Liten påverkan på operativ verksamhet. Mindre antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.

Exempel: Enskild passage kan ej öppnas trots rätt behörighet. Befintliga behörigheter fungerar som vanligt. Uppsättning av nya konton i Alliera och Backstage.

  • Medel
  • Betydande fel eller problem som påverkar produktionsmiljö på medelhög nivå.
  • Liten påverkan på operativ verksamhet. Del av funktion inte tillgänglig, temporär lösning finns. Mindre antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.

Exempel: Nya behörigheter synkroniseras inte ner från Alliera till undersystem. Befintliga behörigheter fungerar som vanligt.

  • Hög
  • Allvarligt fel som påverkar produktionsmiljö på hög nivå.
  • Stor påverkan på operativ verksamhet. Funktion eller del av funktion är inte tillgänglig med verksamhetsstopp som följd. Större antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.

Exempel: Fullt enskilt system som te.x. Alliera eller Backstage är inte tillgängligt. Befintliga behörigheter har slutat fungera.

  • Brådskande
  • Kritiskt fel som påverkar större grupp system och / eller större grupp intressenter.
  • Stor påverkan på operativ verksamhet, omedelbar felsökning krävs. Hel / hela funktion(er) är inte tillgängliga med verksamhetsstopp som följd. Större antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.

Exempel: Flertal system och funktioner uppvisar kritiska problem och har slutat fungera. Befintliga behörigheter har slutat fungera.

Vid kontakt via mail och chatt sätts ärendeprioriteten initialt alltid som låg, men revideras i det ögonblick som ärendet hamnat hos en agent.

Boka en demo