Häng med på vår spännande tillväxtresa och digitalisera fastighetsbranschen!
Upplagd: 30 november 2021
Är du serviceinriktad och vill jobba med nästa generations cloud-lösningar? Gillar du att utvecklas snabbt, arbeta mål fokuserat och i team? Då ska du söka tjänsten som Customer Success – Supporttekniker / Teknisk kundsupport hos oss.
Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vårt leverans- och supportteam.
Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår.
Fokus för tjänsten ligger på avancerad felsökning samt som teknisk, operativ resurs i större och mindre projekt ledda av projektledare samt andra projektmedlemmar.
För att lyckas i rollen som Customer Success medarbetare på Amido behövs genuin vilja att alltid leverera förstklassig och noggrann service till våra kunder på daglig basis. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Kvalifikationer:
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och teknik.
Rollen passar dig med liten till några års erfarenhet och som vill vidare i karriären och hänga på ett ungt, snabbväxande scale-up bolag – med internationella ambitioner.
Vi lägger stor vikt vid personlighet samt vilja att lära samt att kasta sig an tekniska problem.
Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller digital leveransorganisation så är det extra meriterande.
För att passa i rollen tror vi dessutom att du har kunskaper inom ett eller flera av följande områden:
• Ärendehanteringsystem
• Applikationssupport te.x. som superuser eller administratör
• Microsoft SQL
• Nätverk
• Windows server
• Integrationer
• Passersystem (ex. RCO, Aptus m.fl.)
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. I samband med start så kommer du att få utbildningsplan samt en mentor som följer dig genom de första månaderna – allt för att du skall få en så trygg och bra inledning som möjligt. Vi värnar om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.
Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Heimstaden, SBB, Stena Fastigheter, Vasakronan, Willhem, Lunds Kommun m.fl.
Vi ser fram emot din ansökan, och behöver anställa omgående så ansök redan nu!
Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Customer Success – Supporttekniker / Teknisk kundsupport’
Sista datum för ansökan är 2021-12-13
Kontaktperson för tjänsten är Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se – 031-719 20 70
Upplagd: 2 mars 2021
Är du serviceinriktad och vill jobba med nästa generations cloud-lösningar? Gillar du att utvecklas snabbt, arbeta mål fokuserat och i team? Då ska du söka tjänsten som Customer Success – Servicedesk / Teknisk kundsupport hos oss. Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vårt leverans- och supportteam.
Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår.
För att lyckas i rollen som Customer Success medarbetare på Amido behövs genuin vilja att alltid leverera förstklassig och noggrann service till våra kunder på daglig basis. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Kvalifikationer:
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och teknik.
Rollen är en instegstjänst och passar dig som precis skall eller relativt nyligen klivit in på arbetsmarknaden. Vi lägger stor vikt vid personlighet, vilja att lära samt att kasta sig an tekniska problem.
Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller digital leveransorganisation så är det extra meriterande.
För att passa i rollen tror vi dessutom att du har kunskaper inom ett eller flera av följande områden:
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. I samband med start så kommer du att få utbildningsplan samt en mentor som följer dig genom de första månaderna – allt för att du skall få en så trygg och bra inledning som möjligt. Vi värnar om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.
Tjänsten innefattar en stor del kundsupport via telefon med tillhörande servicedesk uppgifter såsom att ta emot, registrera och påbörja felsökning. Då bolaget expanderar kraftigt ser vi det som naturligt att våra medarbetare gradvis kommer går över i mer avancerade uppgifter och avancerar inom bolaget.
Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Vasakronan, Stena Fastigheter, Willhem, Halmstads Fastighets AB och Lunds Kommun m.fl.
Vi ser fram emot din ansökan, och behöver anställa omgående så ansök redan nu!
Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Customer Success – Servicedesk / Teknisk kundsupport’
Sista datum för ansökan är 2021-03-20
Kontaktperson för tjänsten är Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se – 031-719 20 70
Kontaktperson för fackliga frågor (Unionen) är Ida Sarström ida.sarstrom@amido.se 031-719 20 70
Upplagd: 30 november 2021
Utvecklare sökes till snabbväxande PropTech bolag
Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vår utvecklingsavdelning ytterligare.
Som utvecklare på Amido ingår du i ett team med medlemmar i både Sverige och utomlands. Gemensamt ansvarar vi för utveckling av Amidos samtliga produkter och tekniska tjänster i både moln och on-prem miljöer.
För att lyckas i rollen som utvecklare på Amido behövs ett stort tekniskt intresse. Vi ser att du är grym utvecklare i grunden, men gärna också har koll på infrastrukturfrågor. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom teknik/IT, t.ex. civilingenjör eller liknande.
Vi letar efter flera personer och söker dig som har runt fem års erfarenhet eller mer inom området.
Några av de arbetsuppgifter som du kommer att jobba med, beroende på kandidat:
Systemutveckling inom .Net, i Windows och Linux-miljö.
Systemadministration Linux och Windows.
Nätverkskonfiguration (routing, brandväggar, VPN).
Utforma och dokumentera rutiner för hur olika produkter ska konfigureras.
Kravinsamling, analys och dokumentation.
Assistera vår support- och leveransorganisation vid djupare felsökning.
Projektledning av utvecklingsprojekt.
Lite mer om vilka tekniker vi arbetar med i dagsläget:
AWS.
Kubernetes, Docker.
Visual Studio, .Net Framework, .Net Core (C#).
NHibernate, SQL Server, PostgreSQL.
TCP/IP, IPv4, IPv6.
JavaScript, HTML, CSS.
Testning (NUnit, AutoFixture).
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. Möjlighet till flexibla arbetstider och hemarbete flera dagar i veckan för den som vill.
Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Vasakronan, Stena Fastigheter, Willhem, Halmstads Fastighets AB och Lunds Kommun m.fl.
Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Utvecklare’
Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt, och planerar att urvalsprocessen sker under december 2021 – januari 2022.
Kontaktperson för tjänsten är Oskar Berggren– oskar.berggren@amido.se
Delivery Lead till snabbväxande PropTech bolag
Amido är ett snabbväxande och marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Heimstaden, HSB, Lunds Kommun, Rikshem, SBB, Stena Fastigheter, Vasakronan, Willhem, och många, många fler. Vi är börsnoterade på Spotlight sedan 2019
Vi är idag 40 glada kollegor och ser fram emot att välkomna ytterligare en nyckelmedarbetare till vårt team.
Bakgrund
Amidos produktportfölj och ekosystem utökas i rask takt och därför söker vi nu en Delivery Lead som är med och bygger vidare på vår Professional Services organisation för digital leverans. Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår. Vi ser även till att leverera värde till våra kunder över tid allt eftersom nya spännande produkter och tjänster utvecklas.
Arbetsbeskrivning
Några av de arbetsuppgifter som du kommer att jobba med:
Ett av dina första projekt kommer vara att upphandla samt implementera ett nytt workflow / PMO system för leverans samt säkra upp våra befintliga leveransprocesser och rutiner.
Då vi på väg utanför landets gränser ser vi det även som självklart att du tar lead på de nya marknader som vi etablerar.
Profil
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som Delivery Lead på Amido behövs ett stort tekniskt intresse kombinerat med ett starkt kundfokus & affärsmannaskap. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Du har tidigare jobbat som IT- eller managementkonsult eller på andra framträdande positioner inom IT.
Erfarenhet från digital leveransorganisation eller från Cloud / SaaS lösningar är givetvis extra meriterande.
Vi tror att du är social, driven och väljer laget framför jaget.
Tjänsten kommer med stort ansvar samtidigt som du får stor frihet att påverka och bli en vital del av ett drivet ungt, scale-up bolag med riktigt stora ambitioner.
Placering
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. Då vi växer kraftigt och verkar inom mycket snabbt föränderliga premisser så utgår en majoritet av arbetet från kontoret tätt tillsammans med teamet.
Vad vi erbjuder dig
Vi värnar starkt om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.
Bolaget präglas av en stark entreprenörsanda och vi erbjuder dig en miljö där vi tillsammans skapar banbrytande lösningar för fastighetsbranschen.
Ansökan
Vi välkomnar din ansökan senast den 15e maj via LinkedIn eller via mail med CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Delivery Lead – Customer Success’.
Urvalsprocessen sker löpande och vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till närmaste chef för tjänsten Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.
Just nu har vi inga lediga tjänster. Men skicka gärna in en spontansökan.
Finner du ingen tjänst som passar dig? Skicka gärna in en spontansökan.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Preference cookies are used to store user preferences to provide content that is customized and convenient for the users, like the language of the website or the location of the visitor.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.