Lediga tjänster

Skicka in en intresseanmälan

Häng med på vår spännande tillväxtresa och digitalisera fastighetsbranschen!

Upplagd: 30 november 2021

Customer Success – Supporttekniker / Teknisk kundsupport sökes till snabbväxande PropTech bolag

Är du serviceinriktad och vill jobba med nästa generations cloud-lösningar? Gillar du att utvecklas snabbt, arbeta mål fokuserat och i team? Då ska du söka tjänsten som Customer Success – Supporttekniker / Teknisk kundsupport hos oss.

Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vårt leverans- och supportteam.

Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår.

Fokus för tjänsten ligger på avancerad felsökning samt som teknisk, operativ resurs i större och mindre projekt ledda av projektledare samt andra projektmedlemmar.

För att lyckas i rollen som Customer Success medarbetare på Amido behövs genuin vilja att alltid leverera förstklassig och noggrann service till våra kunder på daglig basis. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Kvalifikationer:

Gymnasial eller eftergymnasial utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och teknik.

Rollen passar dig med liten till några års erfarenhet och som vill vidare i karriären och hänga på ett ungt, snabbväxande scale-up bolag – med internationella ambitioner.

Vi lägger stor vikt vid personlighet samt vilja att lära samt att kasta sig an tekniska problem.

Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller digital leveransorganisation så är det extra meriterande.

För att passa i rollen tror vi dessutom att du har kunskaper inom ett eller flera av följande områden:  

• Ärendehanteringsystem
• Applikationssupport te.x. som superuser eller administratör
• Microsoft SQL
• Nätverk
• Windows server
• Integrationer
• Passersystem (ex. RCO, Aptus m.fl.)

Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. I samband med start så kommer du att få utbildningsplan samt en mentor som följer dig genom de första månaderna – allt för att du skall få en så trygg och bra inledning som möjligt. Vi värnar om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.

Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.     

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Heimstaden, SBB, Stena Fastigheter, Vasakronan, Willhem, Lunds Kommun m.fl.

Vi ser fram emot din ansökan, och behöver anställa omgående så ansök redan nu!

Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Customer Success – Supporttekniker / Teknisk kundsupport’

Sista datum för ansökan är 2021-12-13

Kontaktperson för tjänsten är Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se – 031-719 20 70

 

Upplagd: 2 mars 2021

Customer Success – Servicedesk / Teknisk kundsupport sökes till snabbväxande PropTech bolag

Är du serviceinriktad och vill jobba med nästa generations cloud-lösningar? Gillar du att utvecklas snabbt, arbeta mål fokuserat och i team? Då ska du söka tjänsten som Customer Success – Servicedesk / Teknisk kundsupport hos oss. Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vårt leverans- och supportteam.

Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår.

För att lyckas i rollen som Customer Success medarbetare på Amido behövs genuin vilja att alltid leverera förstklassig och noggrann service till våra kunder på daglig basis. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Kvalifikationer:
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och teknik.
Rollen är en instegstjänst och passar dig som precis skall eller relativt nyligen klivit in på arbetsmarknaden. Vi lägger stor vikt vid personlighet, vilja att lära samt att kasta sig an tekniska problem.
Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller digital leveransorganisation så är det extra meriterande.
För att passa i rollen tror vi dessutom att du har kunskaper inom ett eller flera av följande områden:

  • Ärendehanteringsystem
  • Applikationssupport te.x. som superuser eller administratör
  • Microsoft SQL
  • Nätverk
  • Windows server
  • Passersystem (ex. RCO, Aptus m.f.l.)
 

Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. I samband med start så kommer du att få utbildningsplan samt en mentor som följer dig genom de första månaderna – allt för att du skall få en så trygg och bra inledning som möjligt. Vi värnar om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.

Tjänsten innefattar en stor del kundsupport via telefon med tillhörande servicedesk uppgifter såsom att ta emot, registrera och påbörja felsökning. Då bolaget expanderar kraftigt ser vi det som naturligt att våra medarbetare gradvis kommer går över i mer avancerade uppgifter och avancerar inom bolaget.

Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. 

Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Vasakronan, Stena Fastigheter, Willhem, Halmstads Fastighets AB och Lunds Kommun m.fl.
Vi ser fram emot din ansökan, och behöver anställa omgående så ansök redan nu!
Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Customer Success – Servicedesk / Teknisk kundsupport’

Sista datum för ansökan är 2021-03-20

Kontaktperson för tjänsten är Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se – 031-719 20 70
Kontaktperson för fackliga frågor (Unionen) är Ida Sarström ida.sarstrom@amido.se 031-719 20 70

Upplagd: 30 november 2021

Utvecklare sökes till snabbväxande PropTech bolag

Amido fortsätter att växa med en spännande framtid inom PropTech-branschen. Därför behöver vi nu förstärka vår utvecklingsavdelning ytterligare.

Som utvecklare på Amido ingår du i ett team med medlemmar i både Sverige och utomlands. Gemensamt ansvarar vi för utveckling av Amidos samtliga produkter och tekniska tjänster i både moln och on-prem miljöer.

För att lyckas i rollen som utvecklare på Amido behövs ett stort tekniskt intresse. Vi ser att du är grym utvecklare i grunden, men gärna också har koll på infrastrukturfrågor. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Kvalifikationer:

Eftergymnasial utbildning inom teknik/IT, t.ex. civilingenjör eller liknande.

Vi letar efter flera personer och söker dig som har runt fem års erfarenhet eller mer inom området.

Några av de arbetsuppgifter som du kommer att jobba med, beroende på kandidat:

  • Systemutveckling inom .Net, i Windows och Linux-miljö.

  • Systemadministration Linux och Windows.

  • Nätverkskonfiguration (routing, brandväggar, VPN).

  • Utforma och dokumentera rutiner för hur olika produkter ska konfigureras.

  • Kravinsamling, analys och dokumentation.

  • Assistera vår support- och leveransorganisation vid djupare felsökning.

  • Projektledning av utvecklingsprojekt.

Lite mer om vilka tekniker vi arbetar med i dagsläget:

  • AWS.

  • Kubernetes, Docker.

  • Visual Studio, .Net Framework, .Net Core (C#).

  • NHibernate, SQL Server, PostgreSQL.

  • TCP/IP, IPv4, IPv6.

  • JavaScript, HTML, CSS.

  • Testning (NUnit, AutoFixture).

Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. Möjlighet till flexibla arbetstider och hemarbete flera dagar i veckan för den som vill.

Urvalsprocessen sker löpande och innehåller steg för urval, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Amido är ett marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Vasakronan, Stena Fastigheter, Willhem, Halmstads Fastighets AB och Lunds Kommun m.fl.

Skicka CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Utvecklare

Vi ser fram emot att få din ansökan snarast möjligt, och planerar att urvalsprocessen sker under december 2021 – januari 2022.

 

Kontaktperson för tjänsten är Oskar Berggrenoskar.berggren@amido.se

Service Delivery Manager till snabbväxande PropTech bolag

Amido är ett snabbväxande och marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och
integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra
administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering.

Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en
majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Heimstaden, HSB, Lunds Kommun,
Rikshem, SBB, Stena Fastigheter, Vasakronan, Willhem, och många, många fler. Vi är börsnoterade på
Spotlight sedan 2019
Vi är idag 40 glada kollegor och ser fram emot att välkomna ytterligare en nyckelmedarbetare till vårt
team.

Bakgrund
Amidos kundstock växer i rask takt och därför söker vi nu en Service Delivery Manager som är med
och bygger vidare på vår Professional Services organisation för digital leverans. Customer Success är
teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt
med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om
problem uppstår. Vi ser även till att leverera värde till våra kunder över tid allt eftersom nya spännande
produkter och tjänster utvecklas.

Arbetsbeskrivning
Några av de arbetsuppgifter som du kommer att jobba med:

  • Strategiskt förvaltningssamarbete med våra befintliga kunder där vi bygger och exekverar på
    Customer success plans för att öka kundvärde, nyttjandegrad och tillväxt.
  • Agera som en true trusted advisor genom att kunna identifiera kundernas kritiska behov och
    utifrån det skapa & driva insatser inom product management, utbildning, support,
    professional services m.m.
  • Teknisk projektledning inklusive förstudie, analys, resursplanering, budgetansvar samt
    styrgruppsrapportering på befintliga större, avancerade kunder
    Tight samarbete med sälj & marknad samt andra interna stakeholders där vi gemensamt
    utarbetar strategi och taktik för up- & cross-sell.
  • Partneransvar – affärsutveckling av nya samt befintliga partners över hela Norden.
  • Workshops hos kund samt partner
  • Account Manager för några av våra största och mest krävande kunder
  • Då vi på väg utanför landets gränser ser vi det även som självklart att du tar lead på de nya marknader
    som vi etablerar.


Profil

Kvalifikationer

  •  Eftergymnasial utbildning inom teknik, IT eller ekonomi (eller motsvarande
    arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och
    teknik.
  • Minst 3 år som projektledare, Service manager inom IT eller liknande bransch, eller liknande
    roller.
  • Van vid att uppnå och prestera mot uppsatta mål

 

För att lyckas i rollen som Service Delivery Manager på Amido behövs ett stort tekniskt intresse
kombinerat med ett starkt kundfokus & affärsmannaskap. Du har en god samarbetsförmåga, är
initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och
strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver
obehindrat på svenska och engelska.

Erfarenhet från digital leveransorganisation eller från Cloud / SaaS lösningar är givetvis extra
meriterande.

Vi tror att du är social, driven och väljer laget framför jaget.
Tjänsten kommer med stort ansvar samtidigt som du får stor frihet att påverka och bli en vital del av
ett drivet ungt, scale-up bolag med riktigt stora ambitioner.


Placering
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. Då vi växer kraftigt och verkar inom mycket
snabbt föränderliga premisser så utgår en majoritet av arbetet från kontoret tätt tillsammans med
teamet.


Vad vi erbjuder dig
Vi värnar starkt om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt
och högt i tak.

Bolaget präglas av en stark entreprenörsanda och vi erbjuder dig en miljö där vi tillsammans skapar
banbrytande lösningar för fastighetsbranschen.

Ansökan
Vi välkomnar din ansökan senast den 30e juni via LinkedIn eller via mail med CV samt personligt brev
till hej@amido.se – ämnesrad ’Service Delivery Manager’

Urvalsprocessen sker löpande och vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till närmaste chef för
tjänsten Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är
att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.

Just nu har vi inga lediga tjänster. Men skicka gärna in en spontansökan.

Finner du ingen tjänst som passar dig? Skicka gärna in en spontansökan.