För fastighetsbolag är Coronaviruset en möjlighet

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Download PDF
Download PDF
Download PDF

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Samhället är inne i en förändringsfas, inte minst när det gäller hur och var vi arbetar.

Samhället är inne i en förändringsfas, inte minst när det gäller hur och var vi arbetar. Över hela världen har hemarbete mer eller mindre blivit en de facto-standard. Företag kommer även efter denna pandemi att i allt större utsträckning uppmuntra detta beteende, allt fler blir nomader – arbeta där du är. Behovet av kontorsytor kommer sannolikt att minska ytterligare när medarbetarna ges större frihet att utföra sitt arbete i hemmet eller på andra platser. Samtidigt, de företag som jobbar aktivitetsbaserat, utökar möjligen ytan per anställd något för att inte sitta för tätt eller helt enkelt har färre arbetsplatser per anställd. Trenden med coworking-ytor ökar, en möjlighet för såväl fastighetsbolag som arbetsgivare.

Pendling mellan hem och bostad minskar. Medarbetare har nu i allt större utsträckning tillåtits testa att arbeta hemifrån och arbetsgivarna ser att detta fungerar utmärkt. Från att ha varit något kopplat till generationsfråga har det nu blivit accepterat av alla. Över hela världen kan denna trend ses, stora bolag runt om i världen som tidigare krävde att personalen skulle vara på plats har nu, i coronatider, beordrat medarbetare att jobba hemifrån. Dagens teknik ger fullt stöd för detta beteende.

Digitala lösningar erbjuder automatik för att ge tillträde till lokaler. Digitala lås är en absolut förutsättning för att skapa ett ekosystem för erbjudande av flexibla arbetsplatser. Kanske ett abonnemang där ett företag eller medarbetare enkelt kan köpa sin kontorsyta och i samband med det få kod / behörighet att komma in? Med automatik kopplas det till debitering av lokalen.

Nyttjandegraden av kontorslokaler minskar, vilket kräver en förändring och nya intelligenta lösningar. Ett större mått av flexibilitet med arbete hemifrån hjälper även till att nå hållbarhetsmålen. Dessutom blir det för många en bättre balans mellan arbete och egen tid.

Genom att säkerställa att ha ett överordnat system för alla entréer och dörrar som enkelt kan administreras från ett ställe ges möjlighet att kostnadseffektivt erbjuda detta till sina kunder. Koppla detta till ett abonnemang som styrs via en app, så blir det ett enkelt självbetjänande system. Boka lokalen och få access vid den tidpunkt när bokningen startar. En integration mot faktureringssystem där kunden dels, med automatik, får fakturan för abonnemanget men också för den tid en given kontorsyta har nyttjats.

Ta kontakt med oss på Amido så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa till med att bygga en lösning för dig och där många av dessa funktioner redan finns tillgängliga.

Mejl: hej@amido.se

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido utser Vesna Ay till permanent CFO

Efter att ha verkat som interims CFO de senaste två åren så meddelar Amido idag att Vesna Ay har utsetts till permanent CFO.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Kommuniké från bolagsstämma i Amido AB (publ) den 2 april 2025

Vid bolagsstämma i Amido AB (publ), org.nr 556751-8708, (”Bolaget”), som hölls på Amidos huvudkontor i Göteborg, den 2 april 2025 fattades bland annat följande beslut
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido vinner upphandling med Göteborgs Stad – förbättrar säkerheten för 47 000 elever

Göteborgs Grundskoleförvaltning tar ett viktigt kliv för att stärka säkerheten och förenkla vardagen i stadens skolor. Förvaltningen, som ansvarar för 138 skolor och över 47 000 elever, implementerar Amidos plattform Alliera – ett system som centraliserar hanteringen av behörigheter och gör administrationen mer effektiv. Plattformen bidrar till att skapa en tryggare skolmiljö och är dessutom förberedd för integration av Smart Passage, en tjänst som möjliggör snabb och säker tillgång vid nödsituationer. Det initiala årliga affärsvärdet uppgår till ca 1,7 MSEK.
Läs mer
Se alla nyheter