Källa: Fastighetsvärlden, 50 största ägarna 2020
För dig som hanterar bostadsfastigheter blir kunderna ofta irriterade för att de behöver transportera sig och anpassa sig till kontorstider för att få ny tagg när de tappat bort en, eller när barnen skall få egen tillgång till dörrarna. Med Alliera kan du slippa den administrationen helt. Dina kunder hanterar det själv på mina sidor och vi ser till att de får ny tagg på posten några dagar senare. När de fått den går de enkelt in på dina “Mina Sidor” och aktiverar den.
Våra fastighetsbolagskunder uppskattar att det är så enkelt att hantera passersystemen, att de oavsett om de har en eller flera tillverkare och programvaror kan de låta alla som träffar kunden hjälpa till med nya taggar, vilket leder till förbättrad service, högre kundnöjdhet och att det inte krävs teknisk utbildning för att hantera den administration som krävs.
Våra kunder uppskattar framför allt att vi har ett webbgränssnitt utan konstiga plugins eller annat som fungerar på allt från telefoner, plattor och datorer av alla fabrikat och moderna webbläsare.
Det innebär att du kan använda det överallt – flera av våra kunder har en liten adapter till sin iPhone eller Android med vår lilla kortläsare, stor som ett usb-minne, i fickan. Då kan de, så fort de springer på en kund som behöver hjälp fixa det. Gissa hur nöjda kunderna blir!
Med Alliera ingår att vi tar hand om dina databaser och programvaror. Självklart kan du köra det på egna servrar istället – du väljer och kostnaden blir densamma. Det innebär att du som har kort förvaltningshorisont löser hantering vid inköp och försäljning enklare.
Det finns många skäl till att fastighetsbolag och bostadsbolag använder Alliera. Det är kostnadseffektivt, har full funktionalitet och är underlättande (eftersom det funkar ihop med alla tänkbara passersystem). Du kan också lägga till fler funktioner vid behov. Och istället för att upphandla ett system för att hålla administrationen enkel kan du göra bättre upphandlingar baserade på funktion och andra önskemål.
Eftersom Alliera har ett webbgränssnitt kan du hantera passage, personer och taggar oavsett var du befinner dig – det sparar restid och förenklar administrationen. Välj Amido Hosting för Alliera och alla era passagesystem! Utöver säker drift till en låg kostnad innebär Amido Hosting stor flexibilitet om du köper och/eller säljer fastighetsbestånd med viss regelbundenhet.
Med Alliera kan du enkelt centralisera eller decentralisera administrationen. Inloggningen via webben styr vad en person får se och på så sätt kan du ha en central kundtjänst som kan sköta allt för hela beståndet, eller fastighetsvärdar som sköter sina egna fastigheter. När du hyr ut kommersiella lokaler kan du välja att lägga över administrationen på kunden.
Alliera ger en smidigare hantering av entreprenörer. Istället för nyckelutlämning kan du använda elektroniska nyckelskåp som är behörighetsstyrda för entreprenörer och installatörer. Du får, utan manuell handpåläggning, full kontroll på vem som har vilken nyckel och när den kommer vara tillbakalämnad. Givetvis skickar vi automatiska påminnelser till entreprenörerna om att lämna tillbaka nyckeln i tid.
Med Alliera kan du erbjuda hyresgäster att boka tvättstugor eller andra resurser via er kundtjänstportal. I Alliera visas automatiskt de resurser en viss boende har behörighet att boka oavsett fabrikat på exempelvis tvättstugan. Dina medarbetarna kan på samma sätt boka till exempel poolbilar eller poocyklar. Alliera kan styra behörighet till en viss nyckel beroende på vem som har bokat resursen (i till exempel Outlook).
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Undefined cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
Preference cookies are used to store user preferences to provide content that is customized and convenient for the users, like the language of the website or the location of the visitor.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.