Kontakta Amidos support via telefon, supportportalen eller mejl.
Samtliga kontaktvägar är bemannade helgfria vardagar mellan 09.00 och 17.00. SLA-nivåer (servicenivåavtal) och svarstider varierar utifrån kund och gällande supportavtal.
![](https://cdn.prod.website-files.com/63d1473764f489023b93c017/6411836b3b3a84f81a228a3e_Kundtja%CC%88nst%20kvinna%20med%20ro%CC%88tt%20ha%CC%8Ar.png)
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende i supportportalen för att få korrekt prioritet.
![](https://cdn.prod.website-files.com/63d1473764f489023b93c017/6411836820cdfba59921b1db_Dokument.png)
Supportportal
Här finns guider och vanliga felsökningar.
![](https://cdn.prod.website-files.com/63d1473764f489023b93c017/6450dc575b215a8fecb7405d_Tove%20Edby%20illustration.png)
Utbildning
Varje månad erbjuder vi gratis utbildning i Alliera.
![](https://cdn.prod.website-files.com/63d1473764f489023b93c017/64118369be2e2e4805262965_Hand%20som%20ha%CC%8Aller%20i%20telefon.png)
Telefon
![](https://cdn.prod.website-files.com/63d1473764f489023b93c017/6411836ca74c276a8baa3849_Mejl.png)
Mejl
Vilken prioritet ska jag välja
Vid kontakt via mail och chatt sätts ärendeprioriteten initialt alltid som låg, men revideras i det ögonblick som ärendet hamnat hos en agent.
- Begränsat fel eller problem som påverkar produktionsmiljö på låg nivå.
- Liten påverkan på operativ verksamhet. Mindre antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.
Exempel: Enskild passage kan ej öppnas trots rätt behörighet. Befintliga behörigheter fungerar som vanligt. Uppsättning av nya konton i Alliera och Backstage.
- Betydande fel eller problem som påverkar produktionsmiljö på medelhög nivå.
- Liten påverkan på operativ verksamhet. Del av funktion inte tillgänglig, temporär lösning finns. Mindre antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.
Exempel: Nya behörigheter synkroniseras inte ner från Alliera till undersystem. Befintliga behörigheter fungerar som vanligt.
- Allvarligt fel som påverkar produktionsmiljö på hög nivå.
- Stor påverkan på operativ verksamhet. Funktion eller del av funktion är inte tillgänglig med verksamhetsstopp som följd. Större antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.
Exempel: Fullt enskilt system som te.x. Alliera eller Backstage är inte tillgängligt. Befintliga behörigheter har slutat fungera.
- Kritiskt fel som påverkar större grupp system och / eller större grupp intressenter.
- Stor påverkan på operativ verksamhet, omedelbar felsökning krävs. Hel / hela funktion(er) är inte tillgängliga med verksamhetsstopp som följd. Större antal medarbetare och / eller intressenter drabbade.
Exempel: Flertal system och funktioner uppvisar kritiska problem och har slutat fungera. Befintliga behörigheter har slutat fungera.