Alliera 2020.2 är här

Nyhetsbild
För mer information
+46 70 283 77 65
patrik.simson@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Download PDF
Text Link
Text Link
Text Link

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se

Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Kort senast använt, blev en populär funktion när den släpptes och sen dess har det efterfrågats att få ut listor. Fixat. Gå in på rapporter och hämta listan, enkelt, eller hur!Denna utgåva av Alliera kommer med många förbättringar kring driftcentralstjänsten – proaktivitet for the win.Vilka nyheter och förbättringar har då skett i Alliera 2020.2?

Höjdpunkter

  • Rapport för ”kort senast använt” (Nu är den äntligen här!)

Kortägarrapporten som kan laddas ner från Alliera inkluderar nu uppgift om när respektive kort
senast användes. (Notera att uppgifterna endast importeras från vissa fabrikat av passersystem.)

  • Informativa felmeddelanden för överföringsproblem

I denna version utökas möjligheterna att visa och hantera olika former av överföringsfel. Som
förut så innebär stoppande överföringsfel att inga förändringar för den drabbade användaren
överförs från Alliera till ett anslutet system förrän problemet är löst. Nytt i denna version är att
Alliera nu också kan registrera icke stoppande överföringsproblem.

  • Förbättringar gällande massarkivering och filimport

I listan över vilka användare som tillhör en organisation eller behörighet, så går det nu att markera
flera och massarkivera användare. Använder man filimport för Alliera, så kan man nu ladda ner en mallfil från Alliera, med fördefinierade kolumner. Ett antal olika mallar finns inlagda som standard. Ytterligare mallar går att definiera med inställningar.

  • Integrationer

Flertalet integrationer har förbättrats och uppdaterats.den

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido får i uppdrag att bygga en integration för automatiserad hantering av access för Västra Götalandsregionens personal

Amido har fått förtroendet att vidareutveckla Västra Götalandsregionens (VGR) nuvarande lösning i tjänsten Alliera med en ny integration mot Katalogtjänst HSA. Syftet med den nya integrationen är att komplettera den existerande integrationen med Katalog i Väst (KIV) för att möta VGR:s behov av realtidsuppdaterad SITHS-kortinformation. Integrationen kommer möjliggöra att passerkortsinformation uppdateras var femte minut i stället för som tidigare en gång per dygn. Detta förbättrar både säkerheten och effektiviteten i regionens hantering av personal- och åtkomstuppgifter.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Amido blir GotlandsHems leverantör av lösningar för digitala lås

Amido har i en offentlig upphandling tilldelats kontrakt av GotlandsHem och får i uppdrag att leverera en molnbaserad plattform för digitala lås. Avtalet innefattar tjänsterna Alliera och Smart Passage och sträcker sig över en inledande period om fyra år med möjlighet till förlängning med ytterligare sex år. Det totala kontraktsvärdet över fyra år uppgår till 8,8 MSEK. 
Läs mer
Nyhetsbild
Rapport
Pressmeddelande
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport
Rapport

Amido kvartalsrapport Q2 2024

Stabilt kvartal med ökad nettoomsättning, minskade kostnader och ökad EBITDA
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande
Pressmeddelande

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.
Läs mer
Se alla nyheter