Ska en borttappad tagg verkligen behöva så mycket tid och kontaktytor?

Nyhetsbild
För mer information
Matilda Zelander
,
Head of Marketing
på Amido
0735284837
matilda.zelander@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Fundera på det. En hyresgäst tappar en tagg. Hur ser processen ut hos dig? För många bostadsbolag kan en borttappad tagg vara ett pågående ärende i flera dagar, till och med veckor.

Hyresgästen startar processen genom att kontakta kundtjänst för att registrera ett ärende. Kundtjänsten tar i sin tur kontakt med fastighetsskötaren. Fastighetsskötaren kanske administrerar passersystemet själv, och kan då på egen hand logga in och spärra taggen i passersystemet. Om inte är det dags att ringa förvaltaren av passersystemet för att se till att taggen spärras.

Därefter ska en ny tagg beställas. För att den nya taggen ska fungera måste den ha rätt behörigheter och vara aktiv. Finns taggar på plats eller behöver de också beställas av extern leverantör? När de väl levereras, skickas de till bostadsbolagets huvudkontor och hyresgästen måste åka dit för att hämta och kvittera ut den? Eller löser fastighetsskötaren leverans av tagg till hyresgäst, och hur sker då kvittering?

Är oturen framme fungerar inte taggen när den väl kommer fram till hyresgästen och processen börjar om.

Hur många kontaktytor krävde denna process? Och hur mycket tid tog det för alla inblandade? Tänk om det fanns en möjlighet att korta ner denna långa kedja för att effektivisera verksamheten, och samtidigt få nöjdare hyresgäster som slipper vänta på en tagg i flera dagar? Möjligheten finns.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Nyheter

Seminarium 14/3 - Hur kan uppkopplade fastigheter bidra till ökad trygghet och säkerhet i våra bostadsområden?

Vad kan en progressiv fastighetsägare göra, om vetenskapen och de boende får välja? Den 14 mars bjuder Amido in till ett förmiddagsseminarium och efterföljande rundabordssamtal, för dig som arbetar inom fastighetsbranschen. Talare är professor Peter Esaiasson, ledningskonsult Johan Braw samt en (hemlig) representant från Polisen.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido i nytt avtal med Lundbergs Fastigheter om Smart Passage

Amido har ingått avtal med Lundbergs Fastigheter gällande Smart Passage, det digitala system som automatiskt ger ambulans och Räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid utryckning.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido inleder samarbete med PostNord om accesshantering till fastigheter

Amido och PostNord inleder ett samarbete där Amido ska underlätta för PostNord att få access till olika fastigheter för post- och varubrevshantering.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kvartalsrapport Amido 1 juli-30 september 2023

Lite drygt en månad in på mitt uppdrag med den där sköna känslan av att vara ny på jobbet med allt vad det innebär! Den korta tiden till trots stärks för varje dag min övertygelse om bolagets kompetens och unika position på den marknaden vi verkar. Sverige ligger i framkant inom utveckling av passersystem och accesshantering där Amido intagit en marknadsledande position. Den vetskapen känns givetvis som en väldigt bra bas att bygga vidare på.
Läs mer
Se alla nyheter