Ska en borttappad tagg verkligen behöva så mycket tid och kontaktytor?

Nyhetsbild
För mer information
Matilda Zelander
,
Head of Marketing
på Amido
0735284837
matilda.zelander@amido.se
amido.se
Dokument och länkar
Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Fundera på det. En hyresgäst tappar en tagg. Hur ser processen ut hos dig? För många bostadsbolag kan en borttappad tagg vara ett pågående ärende i flera dagar, till och med veckor.

Hyresgästen startar processen genom att kontakta kundtjänst för att registrera ett ärende. Kundtjänsten tar i sin tur kontakt med fastighetsskötaren. Fastighetsskötaren kanske administrerar passersystemet själv, och kan då på egen hand logga in och spärra taggen i passersystemet. Om inte är det dags att ringa förvaltaren av passersystemet för att se till att taggen spärras.

Därefter ska en ny tagg beställas. För att den nya taggen ska fungera måste den ha rätt behörigheter och vara aktiv. Finns taggar på plats eller behöver de också beställas av extern leverantör? När de väl levereras, skickas de till bostadsbolagets huvudkontor och hyresgästen måste åka dit för att hämta och kvittera ut den? Eller löser fastighetsskötaren leverans av tagg till hyresgäst, och hur sker då kvittering?

Är oturen framme fungerar inte taggen när den väl kommer fram till hyresgästen och processen börjar om.

Hur många kontaktytor krävde denna process? Och hur mycket tid tog det för alla inblandade? Tänk om det fanns en möjlighet att korta ner denna långa kedja för att effektivisera verksamheten, och samtidigt få nöjdare hyresgäster som slipper vänta på en tagg i flera dagar? Möjligheten finns.

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido utser Benjamin Kype till Chief Commercial Officer

Amido meddelar idag att Benjamin Kype har utsetts till Chief Commercial Officer och blir medlem i bolagets ledningsgrupp. Benjamin efterträder därmed Anton Thynell som under de senaste åren innehaft olika uppdrag och ansvarsområden i ledningsgruppen.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Heimstaden först ut med att ansluta sina fastigheter till Smart Passage i Linköping och Norrköping

Heimstaden ansluter nu hela sitt bostadsbestånd med passersystem i Östergötland till Smart passage – det digitala systemet som automatiskt ger räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid larm. Smart passage är utvecklat och framtaget av SOS Alarm tillsammans med Amido och Swedlock.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido kvartalsrapport Q1 2024

Under årets första kvartal levererar Amido en stark tillväxt med bibehållen kostnadskontroll. Sammantaget gör det att vi levererar ett mycket tillfredsställande resultat för kvartalet.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kommuniké från bolagsstämma i Amido AB (publ) den 10 april 2024

Vid bolagsstämma i Amido AB (publ), org.nr 556751-8708, (”Bolaget”), som hölls på Amidos huvudkontor i Göteborg, den 10 april 2024 fattades bland annat följande beslut.
Läs mer
Se alla nyheter