Vill du ha nöjda hyresgäster och öka värdet på fastigheten samtidigt?

Nyhetsbild
För mer information
Gästskribent
,
på Amido
amido.se
Dokument och länkar
Få de senaste nyheterna
Genom att prenumerera godkänner du våra Sekretesspolicy.
Klart!
Något gick fel, vänligen dubbelkolla din mejladress.
Dela

Den mest otrygga platsen i en bostadsfastighet är oftast tvättstugan. Därför installeras idag elektroniska tvättbokningstavlor överallt. Tillsammans med porttelefoner och passersystem på allmänna dörrar, skapas ett enkelt, tryggt och säkert boende som ökar hur nöjda dina kunder är med sitt boende. Hyresgästföreningen håller med och tycker att du som fastighetsägare får höja hyran, vilket självklart leder till ökade intäkter och ett högre fastighetsvärde för dig.

För att maximera nyttan med dina tvättstugor – och ofta som krav för att få genomföra en hyreshöjning – krävs bokning på webben via “mina sidor” och app. Amido tillhandahåller både gränssnitt för bokning, app, men dessutom API om du vill skapa ditt eget utseende eller egna funktioner för dina hyresgäster. Mer om våra API:er i ett kommande inlägg.

Förutom bokning via Internet vill dina boende förstås ha möjlighet att ändra sitt namn på porttelefon, elektroniska leveransboxar och entrétavlor, det är ju så lätt att det blev felstavat. Och inte sällan byter din hyresgäst telefon och då behöver telefonnumret som porttelefonen ringer till ofta bytas.

Många boende tycker även att det är krångligt och svårt att behöva ta sig till ert kontor för att få hjälp med en ny passagetagg eller digital nyckel. När man tappat bort sin nyckelknippa är det ändå så mycket besvär med att återställa allt. Det kanske till och med är helt onödigt?

Självklart vill du ha ett gränssnitt i portalen där de enkelt kan spärra sin borttappade tagg, beställa en ny, betala direkt med kort, få den snabbt hemskickad i ett kuvert och spärra av den när de mottagit den!

Du kan också ge möjlighet till dina hyresgäster att öppna en dörr. Det här kan ju till och med ersätta porttelefoner i dina fastigheter!

Ett exempel kan vara när tonårsbarnen får besök och där föräldern har ett nummer som är kopplat till porttelefonen inte kan eller vill öppna dörren.

När kompisen som ska hälsa på ringer (eller snappar eller tiktokkar eller instagrammar eller vad de nu gör…) för att berätta att de är utanför, kan tonåringen enkelt öppna dörren. Självklart loggas öppningen till vilken lägenhet som utfört den. Ett annat skäl kan vara att ge möjlighet att öppna garageporten utan att kliva ur bilen.

Amidos app och funktioner för fjärröppning har vi erbjudit sedan 2011 och vi är stolta över att vi var först på marknaden med denna funktion!

Relaterade nyheter

Kanske hittar du något mer intressant här.

Se alla nyheter
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido utser Benjamin Kype till Chief Commercial Officer

Amido meddelar idag att Benjamin Kype har utsetts till Chief Commercial Officer och blir medlem i bolagets ledningsgrupp. Benjamin efterträder därmed Anton Thynell som under de senaste åren innehaft olika uppdrag och ansvarsområden i ledningsgruppen.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Heimstaden först ut med att ansluta sina fastigheter till Smart Passage i Linköping och Norrköping

Heimstaden ansluter nu hela sitt bostadsbestånd med passersystem i Östergötland till Smart passage – det digitala systemet som automatiskt ger räddningstjänsten tillfällig behörighet till en fastighet vid larm. Smart passage är utvecklat och framtaget av SOS Alarm tillsammans med Amido och Swedlock.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Amido kvartalsrapport Q1 2024

Under årets första kvartal levererar Amido en stark tillväxt med bibehållen kostnadskontroll. Sammantaget gör det att vi levererar ett mycket tillfredsställande resultat för kvartalet.
Läs mer
Nyhetsbild
Pressmeddelande

Kommuniké från bolagsstämma i Amido AB (publ) den 10 april 2024

Vid bolagsstämma i Amido AB (publ), org.nr 556751-8708, (”Bolaget”), som hölls på Amidos huvudkontor i Göteborg, den 10 april 2024 fattades bland annat följande beslut.
Läs mer
Se alla nyheter